همشهری آنلاین: معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت‌نام برای مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته این دانشگاه از روز سه‌شنبه ۲۱ مرداد ماه ۹۳ خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام تا شنبه ۶ شهریور ماه ۹۳ ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، مجتبی علوی فاضل با اعلام اين خبر گفت: هر داوطلب می‌تواند با مراجعه به سایت www.azmoon.org و با تهیه کارت اعتباری، انتخاب و ثبت‌نام خود را انجام دهد.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد درباره تعداد گزينه‌هايي كه هر داوطلب می‌تواند انتخاب کند، گفت: هر داوطلب می‌تواند در مقطع کارشناسی پیوسته 10 رشته را از یک مجموعه آموزشی و با توجه به دفترچه ثبت‌نامی که بر روی سایت اعلام شده است انتخاب کند. همچنین هر داوطلب مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز می‌تواند یک رشته را در 10 محل انتخاب کند.

وی تصریح کرد: داوطلبانی که علاقه‌مند به ثبت‌نام در چند مجموعه آموزشی هستند، می‌توانند با خرید کارت اعتباری جداگانه به صورت آنلاین و الکترونیکی از سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند. برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون هیچ محدودیتی وجود ندارد و مخاطبان با هر شغل و سنی برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در خصوص داوطلبان مشمول اظهار داشت: برای پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مطابق مقررات وظیفه عمومی درخواست معافیت تحصیلی صادر خواهد شد که به آنها این امکان را می‌دهد در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند. این اتفاق در گذشته برای دانشجویانی که مشمول بودند رخ نمی‌داد و تنها دانشجویانی مجاز به تحصیل در رشته‌های بدون آزمون بودند که مشکل سربازی نداشتند.

وی درباره امكان تحصيل در رشته‌هاي بدون آزمون دانشگاه آزاد براي داوطلباني که غیبت سربازی دارند، گفت: خير، این افراد مشمول قوانین نظام وظیفه می‌شوند.

مجتبی علوی فاضل در خصوص ثبت‌نام بدون آزمون رشته‌های کاردانی نيز گفت: ثبت‌نام رشته‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته از روز سه‌شنبه 21 مرداد 93 آغاز و تا روز شنبه اول شهریور ماه 93 ادامه خواهد داشت و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org و با انتخاب یک رشته نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وي افزود: داوطلبان مقطع کاردانی می‌توانند با یک پرینت از ثبت‌نام خود در سایت از روز شنبه 8 شهریور ماه به واحد دانشگاهی انتخابی خود مراجعه و نسبت به ثبت‌نام قطعی اقدام کنند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص انتخاب رشته داوطلبان شرکت‌کننده در رشته‌های آزمون سراسری سال 93 دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: انتخاب رشته داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال 93 نیز از روز سه‌شنبه 21 مرداد ماه تا روز شنبه اول شهریور ماه ادامه خواهد داشت و هر داوطلبی که در آزمون 93 شرکت کرده می‌تواند با مراجعه به سایتی که اعلام شده به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کند.

وی ادامه داد: هر داوطلب مجاز است با تهیه کارت اعتباری به صورت تمام وقت و پاره وقت انتخاب رشته نماید و هر داوطلب می‌تواند بر اساس نمره کل خود 20 رشته را انتخاب کند.

علوی فاضل در خصوص آزمون کارشناسی ارشد، گفت: این آزمون برگزار شد و نتایج آن در هفته دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

وی در خصوص تجمیع واحدهای دانشگاهی پردیس علوم تحقیقات با دانشگاه‌های اصلی آن شهر گفت: این واحدها ظرفیت خوبی برای دانشگاه آزاد بوده است اما با مشکلاتی همچون کمبود اعضای هیات علمي روبرو بوده‌اند كه با کمک وزارت علوم موفق به تجمیع واحدهای دانشگاهی علوم تحقیقات با دانشگاه‌های اصلی آن شهرها شدیم.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با این تصمیم حدود 20 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری جذب خواهند شد و همچنین تعداد رشته‌های شهرستان‌ها نیز با افزایش روبرو می‌شوند.

وی در خصوص راه‌اندازی دانشکده خبر در دانشگاه آزاد اسلامي گفت: تلاش می‌کنیم این دانشکده زودتر راه‌اندازی شود تا علاقه‌مندان به این رشته بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی در خصوص هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد گفت: 25 هزار تومان هزینه انتخاب رشته کارشناسی و 23 هزار تومان هزینه انتخاب رشته کاردانی خواهد بود.

علوی فاضل در پاسخ به این سوال که آیا مدرک رشته‌های بدون آزمون با رشته‌هایی که داوطلبان از طریق کنکور پذیرفته می‌شود تفاوت دارد، گفت: اعتبار مدرک دانشگاهی به نوع ورود دانشجو ارتباطی ندارد و ما باید به سمتی برویم که جذب دانشجویان بدون کنکور انجام شود.

ظرفیت دانشگاه آزاد در کاردانی و کارشناسی خالی است

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي یادآور شد: ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته‌های کاردانی و کارشناسی خالی است.

کد خبر 268371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha